مقالات

  • 1071
  • 133 مرتبه
آشنایی با انواع شیشه های دکوراتیو

آشنایی با انواع شیشه های دکوراتیو

08 مرداد 1402

شیشه دکوراتیو سند بلاست

سند بلاست (sandblast) به معنی پاشش ماسه روی شیشه است. شیشه‌هایی که با روش پاشش ماسه مخصوص  دکوراتیو می‌شوند مات هستند و برای مکان‌هایی مثل حمام یا کلوزت مناسب هستند. همچنین این نوع شیشه قابلیت طرح پذیری خوبی دارند و به راحتی می‌توانید طرح و نقش دلخواه‌تان را روی آن ایجاد کنید. در واقع شیشه‌های سند بلاست را می‌توانید استفاده کنید تا محیط خانه تان از سادگی و یکنواختی خارج شود .  همچنین میتوان این شیشه ها رو بعد از فرآیند سند بلاست، توسط قلم ‌مو و چاپ رنگی کرد .

 

شیشه دکوراتیو لمینت سکوریت رنگی

شیشه‌های دکوراتیو لمینت رنگی ، اکثرا توسط شرکت‌های اروپایی معتبر و در طیف رنگی گسترده، به صورت مات و شفاف تولید و توزیع می‌شود که به همین علت قیمت بالاتری دارند. شیشه‌های دکوراتیو لمینت رنگی،ازچندین لایه شیشه تخت تهیه می‌شود و توسط لایه PVB به همدیگر متصل می‌شوند که علاوه بر عایق صوت و حرارت بودن ، در برابر اشعهUV  و ضربه هم مقاومت بالایی را دارند

شیشه دکوراتیو لاکوبل (Lacobel)

به نوعی از شیشه میگویند که بعد از عملیات رنگ شدن ، به وسیله یک لایه از PVC پوشانده می‌شود. با این کار هم شیشه ایمنی بیشتری پیدا کند و هم از رنگ زده شده روی شیشه محافظت میگردد. این شیشه‌ها در رنگ بندی متنوع و ضخامت‌ها متفاوت تولید می‌شود و همین امر سبب شده است تا نقش پر رنگی در طراحی دکوراسیون منزل داشته باشد.

 

دکوراتیو طرح مات

دکوراتیو شیشه به صورت مات، با کمک نوعی اسید انجام می‌شود. این نوع از شیشه در برابر لک عملکرد خوبی از خودشان نشان می‌دهند و تمام نور را نیز از خود عبور نمی‌دهند. و به علت مات بودن برای جداکردن اتاق های ادارات از هم بسیار عالی هستن ، شیشه‌های دکوراتیو مات را می‌توانید با خیال راحت با  طرح دلخواه‌تان انتخاب کنید همچنین در این نوع شیشه برای افزایش امنیت آن از یک لایه لمینت و چسب پلی سولفاید روی شیشه استفاده می‌شود.

 

شیشه دکوراتیو طرح شیشه شکسته

این نوع از شیشه‌ها طوری طراحی می‌شوند که گویی شیشه شکسته شده است، ولی در واقعیت این ظاهر فقط برای زیبایی به کار می‌رود. این نوع از شیشه‌ها معمولا در ساخت کف‌های شیشه‌ای و راه پله‌ها استفاده می‌شوند.