مقالات

  • 1070
  • 132 مرتبه
چه شیشه ای برای پنجره دو جداره مناسب است ؟

چه شیشه ای برای پنجره دو جداره مناسب است ؟

29 تیر 1402

انتخاب شیشه مناسب برای پنجره دو جداره

شیشه‌های دو جداره در اصل به خاطر داشتن فضای خالی بین دو شیشه، از نمونه‌های معمولی جدا شده‌اند؛ به گونه‌ای که اگر گاز آرگون را از آن‌ها خارج کنیم دیگر فرقی با شیشه‌های معمولی نخواهند داشت. این فاصله توسط اسپیسرها ایجاد شده و به میزان معینی گاز آرگون جهت ارتقای استحکام و عایق بندی در لا به لای آن‌ها تعبیه شده. اسپیسرها نیز توسط درزگیرهای غیرقابل نفوذ بر روی شیشه ها ثابت می‌مانند.

این اسپیسرها از جنس آلومینیوم ساخته شده اند و ضخامتشان بین 6 الی 16 میلیمتر می‌باشد. وجود ماده رطوبت گیری به نام زیولیت باعث می‌شود تا هیچ رطوبتی در آن نفوذ نکند. همچنین، وجود پلی سولفاید به عنوان درزگیر ثانویه استحکام شیشه‌های دوجداره را دو چندان میکند.

انتخاب شیشه دو جداره مناسب

در هنگام خرید شیشه دو جداره باید به 3 فاکتور مهم و اساسی توجه کرد:

  1. عایق صوت :یکی از مهمترین ویژگی‌های منحصر به فرد شیشه‌های دو جداره قابلیت آن‌ها در جلوگیری از انتقال صدا می باشد . در انتخاب شیشه دو جداره مناسب ابتدا باید به ضخامت پروفیل آن توجه کرد. تا با توجه به سطح مقطع پروفیل شیشه مناسب انتخاب گردد.

  2. عایق حرارت :  شیشه‌های دو جداره از دو عدد شیشه تک جداره و یک اسپیسر میان شیشه‌های تک جداره تشکیل شده‌اند. در واقع هر چه اسپیسر بین شیشه‌ها بزرگتر باشد امکان انتقال حرارت به صفر می‌رسد. عکس این قضیه نیز صادق است.
    همچنین با افزایش ضخامت شیشه دو جداره، ویژگی ضد حرارتی آن کاهش یافته و در عوض میزان انتقال صدا کمتر می‌شود. چون افزایش ضخامت شیشه موجب کاهش ضخامت اسپیسر شده و همین امر امکان انتقال حرارت به بیرون را افزایش می‌‌دهد.
  3. رنگ و ظاهر شیشه : شیشه‌های دو جداره در مدل‌های مختلفی نظیر رفلکس، سکوریت، لمینت، ساده و ... ساخته می‌شود. که هر کدام دارای رنگ بندی مختلف می باشد
    شیشه‌های ساده همانطور که از نامشان پیداست کاملا شفاف و بدون رنگ بوده و در سایزهای 6+6، 6+4 و 4+4 موجود می‌باشند.

    شیشه‌های رفلکس یکی از جداره‌ها بدون رنگ و یکی از جداره‌ها رنگی است که در انواع رنگ‌های آبی، سبز، برنز، طلایی و نقره‌ای تولید می‌شوند.
    شیشه‌های سکوریت نیز جزو باکیفیت‌ترین شیشه‌های دو جداره بوده و در محیط‌های پر خطر مورد استفاده قرار می‌گیرند ، شیشه‌های سکوریت به هنگام شکسته شدن به تکه‌های بسیار ریز و غیر برنده تبدیل شده و میزان خسارت جانی را به حداقل می رساند

 

به طور کلی، تشخیص نوع و جنس شیشه و همچنین میزان آرگون موجود در فضای خالی بین شیشه‌ها کاری تخصصی بوده و از عهده هر کسی بر نمی‌آید .شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برای پنجره های دو جداره و شیشه مورد نیاز برای هر پنجره ، با کارشناسان ما در آریا پنجره کویر تماس بگیرد.