مقالات

  • 1067
  • 141 مرتبه
اهمیت نصب حفاظ پنجره دوجداره

اهمیت نصب حفاظ پنجره دوجداره

11 تیر 1402

حفاظ ها یکی از ابزارهای مهمی هستند که جهت امنیت در ساختمان به ویژه برای پنجره های طبقه اول که دسترسی آسان تری دارند به کار می روند. برای پنجره های دو جداره معمولا از حفاظ های آهنی سنگی و یا استیل ضد زنگ استفاده میشود و درطرح های مختلف و متنوع قابل نصب می باشد

از طرفی قانون ۱/۱۰ آتش نشانی برای پنجره دوجداره این است که اگر از نرده استفاده نمی کنید، فریم آهنی پنجره را در ارتفاع ۲۰ یا ۳۰ سانتی متری از کف نصب کنید تا کتیبه ثابت از بیرون شکل خوبی را به پنجره شما بدهد .

تفاوت حفاظ آهنی با حفاظ استیل در پنجره دو جداره: 

حفاظ‌ های آهنی، مقاومت بالایی دارند و همچنین قابل تولید در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف می باشند اما ممکن است در شرایط آب و هوایی مختلف، رنگ و ظاهر خود را از دست بدهند.
به همین علت است که امروزه حفاظ پنجره دو جداره از جنس استیل، بیش از انواع دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد

 

انواع  حفاظ از نظر شکل هندسی :

حفاظ ساده : این نوع از حفاظ ها صرفا برای رعایت استاندارد اتشنشانی استفاده میشود

حفاظ اکاردئونی : که با قفل کتابی بسته می شوند.

حفاظ های  رول شونده : مانند حفاظ هایی هستند که جلوی درب مغازه ها یا پارکینگ ها نصب می شوند

حفاظ ابرویی : این نوع حفاظ ها مانند ابرو تمام پنجره را نمی پوشاند و معمولا بر روی پنجره هایی نصب می شوند که پهنای انها نسبت به ارتفاعشان بیشتر است.

 

 نصب انواع حفاظ برای پنجره UPVC

پس از انتخاب مدل حفاظ پنجره دو جداره انتخاب شده و ساخت آن می بایست نسبت به نصب حفاظ اقدام نمود اما بهتر است قبل از نصب با  کارشناسان ما در آریا پنجره کویر تماس بگیرید تا با توجه به نوع پنجره ها و جایگاه قرار گیری بتوانید انتخاب درست تری داشته باشید .

به خاطر داشته باشید که اگر هنوز پنجره های ساختمان را نصب نکردین جهت نصب نرده ها با نصابان پنجره هماهنگی های لازم رو انجام دهید تا تداخلی اتفاق نیافتد .