مقالات

  • 1064
  • 144 مرتبه
آشنایی با خصوصیات فنی و ظاهری پنجره های ارسی

آشنایی با خصوصیات فنی و ظاهری پنجره های ارسی

11 تیر 1402

پنجره های ارسی با توجه به دارا بودن طراحی سنتی بسیار زیبا ، و همچنین داشتن تمامی خصوصیات پنجره دوجداره شامل عایق صدا و حرارت بودن می توانند گزینه ای کاملا مناسبی برای خانه ها، رستوران ها، مراکز سنتی، اماکن اسلامی و بازارها باشند . این محصول در طراحی های مختلف و با رنگ های متفاوت در بازار عرضه می شود و طول عمر بالای آن باعث می شود که بتوانیم از آن در انواع ساختمان ها و شرایط آب و هوایی مختلف نیز استفاده کنیم..

در پنجره ارسی دوجداره تمامی شیشه ها به گونه ای بر روی فریم قرار میگیرد که کمترین میزان هدر رفت انرژی را شاهد باشیم و آب بندی نیز به صورت کامل رعایت میشود همچنین در قسمت بالایی پنجره ارسی از انواع شیشه های رنگی صنعتی استفاده می شود که در برابر رطوبت و گرما مقاوم تر بوده و همچنین برای عایق کاری می توانند گزینه ای مناسب به شمار روند. یراق آلات و همچنین طراحی کلی پنجره ارسی دوجداره به پنجره های لولایی بسیار شبیه است .

در واقع می توان گفت که این سری از پنجره ها با استفاده از UPVC سری 70 در بازار عرضه می شود با این تفاوت که معمولا شرکت های سازنده از UPVC طرح چوب استفاده می کند و همچنین این سری از پنجره های دوجداره به صورت یک لنگه طراحی می شوند و در یک چارچوب قرار داده می شوند درصورتی که هر پنجره معمولا دارای دو قسمت ثابت و متحرک می باشد.

معروفترین نقش ها در پنجره ارسی اسلامی میتوان : نقش جقه  و استفاده از گره چینی را معرفی کرد 

معایب پنجره ارسی

این سری از پنجره ها معمولا به خاطر اینکه رنگ خام یو پی وی سی سفید است و طراحی چوب بر روی آن شامل هزینه می شود با هزینه ای بیشتر از پنجره های معمولی در بازار عرضه می شوند. در کنار این مسئله شیشه ها رنگی  باید با دقت بریده شوند و همین نیز باعث افزایش قیمت این نوع پنجره میگردد  و اخرین نکته اینکه به علت سبک بازشو و طرح پنجره ای ارسی تقریبا امکان طراحی نما به سایر روش های طراحی وجود نخواهد داشت